8+1 λόγοι για να διαβάσουμε μια παιδική εγκυκλοπαίδεια μαζί με τα παιδιά μας

by - Νοεμβρίου 24, 2017


Καλά είναι τα παραμύθια και οι ιστορίες, πάντα διδακτικά και ευχάριστα όλα τους  και φυσικά διαβάζουμε πολλά και από αυτά, αλλά αγαπάμε πολύ και τις εγκυκλοπαίδειες.


 Ορίστε μερικοί λόγοι που μας έκαναν και τις αγαπήσαμε:

✔ Οι παιδικές εγκυκλοπαίδειες είναι γραμμένες σε απλή γλώσσα.
Χωρίς πολύπλοκους ορισμούς και δύσκολες λέξεις. Αυτό είναι και το ζητούμενο, τα παιδιά να καταλαβαίνουν αυτά που διαβάζουμε και να έχουμε τροφή για συζήτηση.

✔้ Μαζί με τα παιδιά μαθαίνουμε κι εμείς ένα σωρό πράγματα που διαφορετικά δεν θα μπαίναμε σε διαδικασία να τα μάθουμε.





✔ Διαθέτουν φωτογραφίες. Ακόμα πιο εύκολα τα πράγματα για μικρούς και μεγάλους. Άλλο να σου λένε το ηλιακό μας σύστημα αποτελείται από εννέα πλανήτες κι άλλο πρώτα να το βλέπεις και μετά να το διαβάζεις.

✔ Δίνουν λίγες και καλές πληροφορίες, επομένως και εύκολα αποτυπώνονται στη μνήμη μας. Τα μικρά κείμενα δεν κουράζουν με άχρηστες πληροφορίες. Δίνουν αυτό που πρέπει να δώσουν και πάμε παρακάτω.

✔ Τα παιδιά αποκτούν γενικές γνώσεις και όχι μόνο τη γνώση κουτιού που προσφέρει το σχολείο. Από μυθολογία, ιστορία, λαούς και φυλές, εξερευνητές, φύση, δεινοσαύρους, πλανήτες και ότι άλλο βάλει ο νους. Έτσι έχουν επιλογές στο τι τα ενδιαφέρει και τι όχι.



✔ Ένα παιδί που ανακαλύπτει τον πραγματικό κόσμο μέσα από τέτοια βιβλία το σίγουρο είναι πως διψά συνέχεια να μαθαίνει καινούρια πράγματα.

✔ Ένα βιβλίο ίσως είναι ο καλύτερος τρόπος να ανακαλύψεις τις μεγάλες αλήθειες γύρω μας. Αλήθειες του τύπου η Γη γυρίζει.

✔ Πολλές φορές τα παιδιά όσο μεγαλώνουν χρησιμοποιούν κάποιες από αυτές τις πληροφορίες στα "σκέφτομαι και γράφω" του σχολείου τους ή οπουδήποτε αλλού.

✔ Γιατί ναι! τα αγαπάμε τα βιβλία ότι κι αν έχουν να μας προσφέρουν!




Αγαπάμε πολύ τις παιδικές εγκυκλοπαίδεις σε αυτό το σπίτι, μικροί και μεγάλοι! Γιατί αν δεν ήταν τα παιδιά φίλοι μου εγώ δε θα ήξερα ότι υπάρχουν και πλανήτες - νάνοι και σίγουρα δε θα ήξερα παραπάνω από δυο τρία ήδη δεινοσαύρων. Ξέρετε όμως πόσα είδη δεινοσαύρων έχω μάθει τα τελευταία χρόνια;


Καλησπέρες!!


You May Also Like

8 Comments

  1. Ναι σε όλα!!!
    Υπέροχη ανάρτηση!
    Μακάρι να σκέφτονταν όλοι οι γονείς έτσι τούτη την εποχή τη ψηφιακή !
    Μπράβο Ελενάκι μου!
    Πολλά φιλιά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε συ Αριστέα αυτά τα ψηφιακά δε νομίζω πως έχουν μόνο θετικά... έχουν και πολλά αρνητικά δυστυχώς... γι αυτό και προσπαθώ να μάθουν και να αγαπήσουν τα παιδιά μου τα βιβλία!!
      Τα φιλιά μου κορίτσι!!!

      Διαγραφή
  2. "Πλάκα κάνεις! Σιγά μη κάτσω να μάθω για τους δεινόσαυρους και τους πλανήτες, εδώ δεν προλαβαίνω να πάω ένα κομμωτήριο που λέει ο λόγος. Τους πετάω ένα ντιβιντί με τον Μπομπ το Σφουγγαράκη να ξελυσσάξουν, να βρω κι εγώ την ησυχία μου η γυναίκα!..."
    Απαντάω στο "Γιατί" σου, με μια αληθινή ατάκα που άκουσα πρόσφατα.
    Γιατί Ελένη μου, φοβάμαι ότι ανήκεις στη γραφική μειοψηφία των γονέων που ασχολούνται δημιουργικά με τα παιδιά τους.
    Φιλιά πολλά και καλές αναγνώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία είμαστε λίγο γραφικοί κάτι σαν και του λόγου μας... χα χα χα αλλά αγαπάμε τα βιβλία!!! και μακάρι να τα αγαπήσουν και τα παιδιά μας!!!!
      Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  3. Διάβασμα Εγκυκλοπαίδειας και μάλιστα παιδικής....! τι λες τώρα Ελένη....! Σε τι όμορφους κόσμους μας πας. Σε ποιες ξεχασμένες παιδαγωγικές αληθινες στιγμές. Που διαμόρφωναν πραγματικά χαρακτήρες και ψυχές τόσο των παιδιών όσο και ημών των μεγάλων.
    Είναι αυτά που κατέστρεψε ψυχρά η ψηφιακή εποχή μας.
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη οι εγκυκλοπαίδειες για παιδιά απλά ο καλύτερος τρόπος για να μαθαίνουμε κι εμείς οι μεγάλοι!!! Έχω μάθει απίστευτα πράγματα από αυτες!!!!
      καλά να περνάς ε!!!!

      Διαγραφή
  4. Αχ θυμήθηκα τις δικές μου παιδικές εγκυκλοπαίδειες! Θα ήταν τέλειο να τις διάβαζα μαζί με το κοριτσάκι μου όταν μεγαλώσει, βρίσκονται ακόμα στο πατρικό μου σπίτι!
    Χίλια μπράβο κοπέλα μου που ασχολείσαι με τα παιδιά σου και σε ενδιαφέρει η μόρφωσή τους και η διεύρυνση των οριζόντων τους! Είσαι καλή μαμά :)
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι να το κάνεις φίλη μου!!! να δείξεις στην κόρη σου τι ομορφιές κρύβουν στις σελίδες τους τα βιβλία!!!!
      Καλώς ήρθες από δω!!!

      Διαγραφή

Ο λόγος δικός σας: