Μάθε να βάζεις στόχους και τότε θα τους πετύχεις

by - Φεβρουαρίου 01, 2019



στόχος


Το να βάζεις στόχους δεν είναι το δύσκολο κομμάτι. Το δύσκολο κομμάτι είναι να τους φτάσεις και να δεις τους κόπους σου να ανταμείβονται. Εκεί κρίνεται η αντοχή σου αλλά κυρίως εκεί κρίνεται πόσο καλά ξέρεις να βάζεις στόχους. Βέβαια η ανταμοιβή είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα και είναι τελείως διαφορετικό από άνθρωπο σε άνθρωπο. Γι αυτό έχει τεράστια σημασία το πως βάζεις στόχους. Επιτυχημένος στόχος μπορεί να είναι η πραγματοποίηση ενός ταξιδιού που το θέλεις καιρό, μπορεί να είναι μια αγορά για κάτι που κυνηγάς καιρό ή ακόμη η υιοθέτηση μιας συνήθειας. Στόχος μπορεί να είναι απλώς και μόνο ένα όνειρο! 


Δεν είσαι ποτέ πολύ μεγάλος για να βάλεις έναν ακόμη στόχο ή να ονειρευτείς ένα καινούριο όνειρο. C.S. Lewis -Ιρλανδός συγγραφέας

Εγώ θα σας πω από τη δική μου εμπειρία πως λειτουργώ με βάση τους στόχους μου. Οι στόχοι μας να θυμάστε, δεν έχει σημασία αν είναι μικροί ή μεγάλοι όπως επίσης ισχύει πως οι στόχοι διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο και ορίζονται από τους χαρακτήρες μας, από τα ενδιαφέροντά μας ή έστω από αυτά που θέλουμε πολύ. Για να υλοποιήσουμε όμως τους στόχους μας χρειάζεται και λίγη δουλειά. Τίποτα ξέρετε δεν μας χαρίζεται. 

Ένας στόχος χωρίς σχέδιο είναι απλά μια ευχή. Αντουάν ντε Σαιν -Εξπερύ Γάλλος συγγραφέας 


στόχοι


Πως βάζω λοιπόν στόχους:

Για αρχή δεν βάζω μακροπρόθεσμους στόχους. Βάζω μικρούς στόχους της εβδομάδας ή του μήνα και μέσα σε ένα μεγάλο χρονικό πλαίσιο θα χωρέσουν και οι μακροπρόθεσμοι στόχοι μου. Ακόμα και ένας στόχος που είναι μακροπρόθεσμος πρέπει να χωριστεί σε μικρότερα τμήματα - ένα βήμα τη φορά. Έτσι νιώθω πως προχωράω σταθερά και με επιτυχία και η μικρή επιτυχία είναι η κινητήριος δύναμή μου για να προχωρήσω παραπέρα. Αυτή τη βδομάδα κατάφερα αυτό, είμαι περήφανη/ος και την επόμενη βδομάδα προχωράω με αισιοδοξία ένα βήμα παραπέρα. 
Δεν λες ας πούμε θα χάσω 25 κιλά σε έναν χρόνο και το αφήνεις στο φλου ούτε φυσικά λες θα χάσω 25 κιλά σε 3 μήνες. Λες θα προσπαθήσω να χάσω 25 κιλά σε έναν χρόνο αλλά αυτό θα το διαιρέσω στους 12 ή στους 10 μήνες. Έτσι ο στόχος μου θα είναι να χάσω 2 κιλά κάθε μήνα κάτι που είναι εύκολο και εφικτό. 

Να έχεις ένα στόχο για όλη σου τη ζωή, ένα στόχο για ένα μέρος της ζωής σου και ένα στόχο για κάθε χρόνο. Ένα στόχο για κάθε μήνα, ένα στόχο για κάθε βδομάδα, ένα στόχο για κάθε μέρα, ένα στόχο για κάθε ώρα και κάθε λεπτό. Και να θυσιάζεις το μικρότερο στόχο για το μεγαλύτερο. Λέων Τολστόι -Ρώσος συγγραφέας 


Δεν βάζω στόχους πέρα από τις δυνάμεις μου. Κοιτάζω πρώτα τις δυνατότητές μου, κοιτάζω τις εναλλακτικές μου και τον χρόνο μου. Έτσι ορίζω εγώ τι μπορώ να κάνω και μέχρι πότε θα το έχω καταφέρει. Είπαμε ένα μικρό βήμα τη φορά. Ένα μικρό βήμα θα είναι επιτυχημένο σε αντίθεση με ένα τεράστιο που ίσως και να μην υλοποιηθεί και θα μου φέρει απογοήτευση. Δεν λέω θα ανέβω στην κορυφή του Έβερεστ αν είμαι ένας άνθρωπος άσχετος με ορειβασία. Λέω όμως θα αρχίσω πεζοπορία για αρχή και σιγά σιγά θα ανέβω σε μια πλαγιά και αργότερα σε μια μικρή κορυφή. 

  Οι στόχοι απαιτούν συνέπεια. Από τη στιγμή που αποφασίζω να φτάσω κάπου έχω υπόψη μου και τις θυσίες που πρέπει να κάνω καθώς και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσω. 

✓ Φτιάχνω πλάνο για τους στόχους μου έτσι ώστε να είμαι σίγουρη ότι αυτό δεν θα με αγχώσει και στο τέλος θα με τρελάνει, αλλά το φτιάχνω με τέτοιον τρόπο που θα το ευχαριστηθώ. Θα το χτίσω με δουλειά όλο αυτό αλλά θα χαρώ και τη διαδικασία. Άλλωστε σκοπός αυτός είναι, να χαίρομαι τον κάθε δρόμο που διαβαίνω και όχι μόνο τις απολαβές του προορισμού μου. 


στόχοι


✓ Δίνω πάντα ένα περιθώριο αποτυχίας στον εαυτό μου και ποτέ δεν τον "τιμωρώ". Κάποια βδομάδα ίσως κάτι να μην πάει καλά ή να συμβεί κάτι που  θα ανατρέψει τα σχέδια μου και να μην καταφέρω να αγγίξω τον στόχο μου. Οκ! δεν έγινε και τίποτα, άνθρωπος είμαι όχι καλοκουρδισμένο ρομπότ. Η επόμενη εβδομάδα όμως, με περιμένει. Και φυσικά δεν στεναχωριέμαι ούτε και αγχώνομαι ώστε να τρέξω να υλοποιήσω στο επόμενο χρονικό διάστημα περισσότερα από όσα μπορώ και αντέχω γιατί τότε θα έρθει η απογοήτευση και δεν τη θέλω καθόλου.

✓ Σημειώνω σε χαρτί το πλάνο μου. Ίσως σε ένα ημερολόγιο ή ένα άλλο αυτοσχέδιο πλάνο με τρόπο που να με ευχαριστεί. Είναι καλύτερα ξέρεις να βλέπεις και γραπτά ή ζωγραφιστά ή σε σχέδια τους στόχους σου να υλοποιούνται ένας ένας παρά αυτό αν υπάρχει μόνο μέσα στο μυαλό μου. Άπαξ κι αυτό που τριγυρίζει στο μυαλό σου αποκτήσει μορφή τότε αυτόματα αποκτά κι άλλη διάσταση... πιο απτή. 
Μια ωραία ιδέα γι αυτό είναι μα σχεδιάσουμε μία πυραμίδα, κάτι σαν τη διατροφική πυραμίδα. Στο κάτω τμήμα της πυραμίδας βάζουμε πολλούς και διάφορους στόχους που θέλουμε να φτάσουμε και να τους κάνουμε δικούς μας. Κάθε μήνα ή κάθε εβδομάδα ή όποτε θέλουμε εμείς ανεβαίνουμε επίπεδο στην πυραμίδα. Στο επίπεδο που πάμε η πυραμίδα έχει στενέψει και λίγο άρα πρέπει να έχει φύγει ένας στόχος. Ποιος στόχος έφυγε; μα αυτός φυσικά που υλοποιήθηκε! Και ανεβαίνοντας στην πυραμίδα μας τόσο αυτή στενεύει άρα και τόσοι περισσότεροι στόχοι υλοποιούνται.

Έχω αισιοδοξία και πίστη στα όνειρά μου! κι αυτό δεν χωρά καμιά ανάλυση. Τελεία. 


 Να στοχεύσεις ψηλά, το φεγγάρι. Ακόμα κι αν αποτύχεις θα βρεθείς ανάμεσα στα αστέρια. Les Brown - Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας.

Να θυμάστε ότι ένα μικρό βήμα τη φορά θα γίνει στο τέλος ένα τεράστιο άλμα. 
Κι εκεί είναι που συναντιόμαστε με τους χειρότερους αντιπάλους μας 
που δεν είναι άλλοι από τους εαυτούς μας. 


You May Also Like

6 Comments

  1. Πολύ ωραίο και χρήσιμο άρθρο. Καλή επιτυχία σε όλους τους στόχους σου,Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Δέσποινα!! καλή επιτυχία και στους δικούς σου!!!

      Διαγραφή
  2. Κι εγώ βάζω στόχους και εδώ έχω φτιάξει και ένα πλάνο https://natassasblogtips.blogspot.com/2019/01/2019.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα χρειάζεται ένα πλάνο γιατί έτσι απλοποιούνται τα πράγματα!!!
      Καλή επιτυχία λοιπόν!!!!

      Διαγραφή
  3. Πολύ καλή ανάρτηση! Νομίζω έχει πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα το να τμηματοποιείς τους στόχους σου αλλά με τέτοιον τρόπο ώστε να αρχίζεις να παίρνεις ικανοποίηση ήδη από την επίτευξη των πρώτων τμημάτων/βημάτων προς τον στόχο, κι όχι μόνο αφού επιτευχθεί ο στόχος ολόκληρος.
    Καλό μήνα έστω και αργοπορημένα και καλή δύναμη ώστε να υλοποιήσουμε τους στόχους μας, μικρούς και μεγάλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι στόχοι και τα όνειρα είναι εκεί και μας περιμένουν!! περιμένουν να τους αρπάξουμε από τα μαλλιά και να τους κάνουμε πραγματικότητα!!!

      Καλό μήνα! γεμάτο στόχους και όνειρα!!!!

      Διαγραφή

Ο λόγος δικός σας: