"Μεγάλωσα μαμά"

by - Μαΐου 26, 2017

μαμά

Δυο αράδες λέξεις για τις μάνες. Για τη μικρή λέξη των δυο ίδιων επαναλαμβανόμενων φράσεων που γίνεται γίγαντας.

Αυτά τα δυο ποιήματα (εντάξει μην παίρνετε στα σοβαρά τον όρο ποίημα τώρα, μεταξύ μας τα λέμε) συμμετείχαν στο 16ο συμπόσιο ποίησης που διοργάνωσε η Αριστέα (όπως και όλα τα προηγούμενα συμπόσια)!
Και δε φτάνει που τα έγραψα και συμμετείχαν στο συμπόσιο (αφού μετά κόπων και βασάνων τα έστειλα πριν τη λήξη προθεσμίας υποβολής) πήγατε και δώσατε στην πρώτη θέση το ένα από τα δυο ποιήματα.
Ξεχωρίσατε τις μάνες και δεν το περίμενα καθόλου μα καθόλου. Σας ευχαριστώ ρε παιδιά!!!!!


Μάνες

Απόψε
Μια γυναίκα ακουμπά ένα παιδί στην ψάθα.
Ξαποσταίνει πλάι του.
Εκείνο αποκοιμιέται νηστικό.
Εκείνη θα πεινάει όλη νύχτα.

Απόψε
Μια σειρήνα σκίζει την πόλη στα δυο.
Μια γυναίκα προσεύχεται βουβή
έξω από ένα χειρουργείο.
Κρυώνει. Και φοβάται.

Απόψε
Ο αέρας σπρώχνει στη στεριά μια βάρκα.
Μια γυναίκα πετά μέσα δυο παιδιά.
Μια ριπή σκίζει τη σιωπή
κι εκείνη πετά τη μαντίλα της στο νερό.

Απόψε
Ένας εφιάλτης χαλά τον ύπνο.
Μια γυναίκα κλαίει με λυγμούς
Για εκείνο που λαχτάρησε
και ποτέ δεν απόκτησε.

Απόψε
Μια γυναίκα σκούζει με πόδια ανοιχτά.
Το κλάμα ενός παιδιού
Και της γυναίκας. Ανακούφιση. 
«Να σας ζήσει!»

Πριν από αιώνες
Μια γυναίκα κλαίει σκυφτή
κάτω από έναν ξύλινο σταυρό.
Ακόμα κλαίει
και μαζί της κι όλες οι γυναίκες της γης.

Μη με ρωτήσετε πως τις λένε.
Δεν ξέρω.
Μάνες άκουσα κάποιον να τις λέει.  


μαμά


Μεγάλωσα μαμά

Δώσε μου το χέρι σου 
κι εγώ θα σε μάθω να περπατάς.
Κλείσε τα μάτια
κι εγώ θα σε οδηγήσω.
Κι όταν θα νυστάξεις
πλάι σου θα ξασποστάσω. 
Θα μπερδευτούν οι ανάσες μας
όσα ονειρευόμαστε 
κι όσα αγαπάμε.

Εγώ θα είμαι εδώ. Όχι για πάντα.
Το "πάντα" είναι δικό σου.
Θα είμαι μόνο. για όσο εσύ με θες.
Μετά θα κάνω στην άκρη.
Θα σ' αφήσω να πετάξεις.
Να πας ψηλά!
Να δεις!
Να μάθεις!
Να νιώσεις!
Να ζήσεις!
Κι από όσα σου 'χω μάθει
μονάχα ένα να θυμάσαι:
Τούτο το δώρο της ζωής μια φορά σου δίνεται.

Κι όταν θα γίνεις κι εσύ γονιός
τότε ναι, θα καταλάβεις
πως αγαπώ θα πει πονώ.

Το νου σου!
"Μεγάλωσα μαμά".
"Κι εγώ παιδί μου. Πέτα!"


"Αριστάκο  μου σε ευχαριστώ πολύ ρε ματάκια που με τσιγκλάς για να μη χάσω τη διορία!!! με έχεις καταλάβει πόσο άθλιες σχέσεις έχω με τον χρόνο... Περιμένω το επόμενο ε;;; χε χε χε μη με ξεχάσεις!!"

Καλησπέρες άνθρωποι!

You May Also Like

33 Comments

  1. Συγχαρητήρια για τα υπέροχα ποιήματα σου!!!!
    Όλως τυχαίως ψήφισα και τα δύο!!!!!
    Καλή συνέχεια!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Ρένα!! ήταν ένα πολύ όμορφο συμπόσιο!!
      τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  2. Άστο καλό σου βραδιάτικα ανατρίχιασα. Πως να μην πάρει διάκριση Και πρωτιά το ποίημα σου. Όταν γράψεις βιβλίο σε παρακαλώ να είμαι η πρώτη που θα το διαβάσω Ναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι της ανατριχίλας!! ναι όταν γράψω βιβλίο θα το διαβάσουμε μόνο εσύ κι εγώ! κανένας άλλος! χα χα χα χα
      Φιλιά από το νότο!!

      Διαγραφή
  3. Μπράβο Ελένη μου!!! Υπέροχα και τα δυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη, κέντησες! Μπράβο, σε χάρηκα πολύ. Και στα δυο ποιήματα τίμησες τη μάνα εξαιρετικά. Οι μάνες όλου του κόσμου κι όλων των χρόνων και η μάνα που μπορεί και αφήνει το παιδάκι της να πετάξει.
    Και πάλι μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσωπικά τις ήθελα τις Μάνες σου να ξεχωρίσουν! Ξέρω, εσύ έκλαψες με το Μεγάλωσα μαμά!
    Έλα όμως που οι Μάνες σου ήταν για όλες τις μάνες! Για όλες τις γυναίκες!
    Τόσο λιτά και σπαρακτικά!
    Μπράβο σου!
    Και ναι ...ξέρω, θα συνεχίσω να σε τσιγκλάω και να σε σέρνω από τη μύτη!
    αχαχαχαχα! Κυριολεκτικά στο παραπέντε!
    Να πω εδώ όταν μου το έστειλες μου έγραφες κιόλας
    " όσο κι αν το πάλεψα δε μου βγήκε... το αφήνω έτσι..."
    Αχ Ελενάκι μου θα συνεχίσω όχι μόνο να σε τσιγκλάω, αλλά να σου
    λέω πόσο πολύ πιστεύω σε σένα!
    Φιλάκια πολλά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκο είπαμε, η σχέση μου το χρόνο είναι ανύπαρκτη... άρα αν δε με σύρεις και από τη μύτη δεν πρόκειται ποτέ να θυμηθώ να στείλω συμμετοχή και ας το έχω ετοιμάσει!! χε χε χε
      Κατά τ' άλλα σε ευχαριστώ πολύ και για την εμψύχωση και για τη φιλοξενία και για όλα!!!
      τα λέμε στο επόμενο συμπόσιο!!
      Λα λα λα λα
      Φιλιά ποιητικά από το νότο!!!

      Διαγραφή
  6. Γεια σου νικήτρια!
    Είσαι ταλέντο και δεν το ξέρεις,
    μου φαίνεται!
    Συγχαρητήρια!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιούλη!!!
      Τα πιο γλυκά μου φιλιά!!
      Σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  7. Και τα δύο ήθελα να ψηφίσω, μα δεν μου έβγαιναν τα κουκιά. Συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου Ελένη! Όχι τόσο για την πρωτιά, μα γιατί τίμησες επάξια το ρόλο της γυναίκας. Να σε χαίρονται τα παιδιά σου και να σε αγαπούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία ήταν ένα πολύ όμορφο και γεμάτο συμπόσιο!! να είμαστε καλά να το ξανά κάνουμε!
      να χαίρεσαι κι εσύ τα αγόρια σου!!

      Διαγραφή
  8. Κορίτσι μου υποκλίνομαι με σεβασμό στη γραφή σου, στα συναισθήματά σου, στα νοήματά σου....! Τίποτα άλλο. Μέσα από δύο ποιήματα είπες άπειρα πράγματα και προκάλεσες επίσης άπειρα συναισθήματα.
    Να σε χαίρονται πραγματικά θα προσθέσω και εγώ. Σε ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ Γιάννη για τα τόσο όμορφα και εμψυχωτικά λόγια σου!!
      Να περνάς καλά!!!!!

      Διαγραφή
  9. Εξαιρετικά και τα δύο.. μπράβο σου!!Το πρώτο με κέρδισε λίγο παραπάνω..
    Όπως έγραψα και στην βαθμολογία νομίζω πως ήσουν η μόνη που κάλυψες ένα ευρύ φάσμα..
    και το έκανες με πολύ όμορφο τρόπο αληθινό και δυνατό κι ας πονάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ!!!!
      Δεν ξέρω αν τα κατάφερα αλλά προσπάθησα.
      Τα φιλιά μου!!!

      Διαγραφή
  10. Συγχαρητήρια για την νίκη που κέρδισε το τόσο όμορφο ποίημα σου! Κάλυψες τα πάντα και ανέδειξες το μεγαλείο της γυναίκας - μάνας! Μπράβο να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχαρητήρια σε όλους!! και σε εσένα!!
      Θα τα πούμε στο επόμενο συμπόσιο!!
      Να περνάς καλά!!

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου συγχαρητήρια και για τα δυο υπέροχα ποιήματά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σου βρε Ελενη μου με τα ωραια σου.. και την πρωτια σου ...το μεγάλωσα μαμα.. να ήξερες τι μου εκανε.!!!αλλα και το Μανες... τι να πω.. εξαιρετικα και τα δυο σου μιλησαν στην καρδια κατευθειαν..συγχαρητηρια.. μπραβο...να γραφεις και να περνας ομορφα.. φιλακιααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ στο "μεγάλωσα μαμά" έκλαψα πραγματικά... το νιώθω τόσο πολύ!
      να ομορφοπερνάς κι εσύ!!!
      Τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  13. Ελένη μου τελικά γράφεις όμορφα και ξεχωριστά και αυτό είναι σπουδαίο από μόνο του !!Και τα δύο είναι υπέροχα , όμως εγώ στάθηκα στον στίχο του δεύτερου ποιήματος !!! Να είσαι καλά μανούλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Ελένη,
    Νομίζω ότι είναι η πρώτη μου φορά εδώ, οπότε καλώς σε βρίσκω. Δεν θυμάμαι καθόλου αν σε ψήφισα, αλλά νομίζω στο συμπόσιο μας αυτό οι ψήφοι ήταν τελείως τυπικοί. Ήταν τόσα τα συναισθήματα που γένναγαν οι στίχοι που δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς.
    Πολλά συγχαρητήρια για τις υπέροχες συμμετοχές σου! Ήταν και οι δυο ξεχωριστές!
    Σε φιλώ και σου εύχομαι να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθε Μαρίνα!
      Πραγματικά αυτό το συμπόσιο ήταν διαφορετικό! όλα τα ποιήματα είχαν να πουν πολλά πράγματα για τη λεξούλα των 4 γραμμάτων!!
      Καλή εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  15. Ελένη Β, καλώς σε βρίσκω!
    Συγκινήθηκα με τα ποιήματά σου, ιδίως με τις μάνες!αλλά και με το δεύτερο...
    Δεν έχω προλάβει να διαβάσω άλλα σου, αλλά τώρα σε βρήκα!
    ΚΑΛΌ ΚΑΛΟΚΑΊΡΙ και ...να γράφεις!
    με εκτίμηση
    Βαρβάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Κατερίνα στο καρυδόσπιτο μου!!!!θα τα λέμε από δω!!!
      Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου!!!!

      Διαγραφή
  16. Θερμά συγχαρητήρια, γλυκό μας κορίτσι!
    Πάντα άξια! ✿ Πολλά φιλιά και καλό σ/κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι έξυπνη ιδέα! Ένα δικό σου μουσείο! Μπράβο, Ελένη.

    ดูหนัง

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο λόγος δικός σας: