Βιβλία vs Ταινίες: για ποιο λόγο επιλέγουμε τα βιβλία;

by - Φεβρουαρίου 26, 2019


Βιβλία-vs-Ταινίες


Πόσες φορές τυχαίνει να δούμε μια ταινία που είναι βασισμένη σε ένα βιβλίο που έχουμε διαβάσει και άλλες φορές να απογοητευόμαστε ενώ άλλες να εντυπωσιαζόμαστε; Τελικά τι είναι προτιμότερο για κάποιον που διαβάζει βιβλία; να μπαίνει στη διαδικασία να δει την ιστορία του βιβλίου και στην οθόνη ή όχι; 


Εγώ ταινίες βλέπω λίγες κι αυτό αν μου πουν πως μια ταινία αξίζει πραγματικά να τη δεις ή αν τύχει και φευγαλέα δω μια σκηνή που θα μου κινήσει το ενδιαφέρον. Προτιμώ όμως τα βιβλία! κι αυτό το κάνω γιατί στα βιβλία αισθάνομαι πως έχω εγώ τον έλεγχο. Παράλογο; ναι, μπορεί και να είναι. Σε ένα βιβλίο όμως, φτιάχνω μόνη μου τις εικόνες, τακτοποιώ τα αντικείμενα όπως μου αρέσει σε έναν χώρο, φαντάζομαι το τοπίο όπως εγώ το θέλω κι ακόμη και τα πρόσωπα είναι στο χέρι μου να αποφασίσω πως θέλω να είναι όπως και οι γκριμάτσες τους ή οι ρυτίδες τους. Κι εδώ προτιμώ ο συγγραφέας να μη μου δίνει όλες τις λεπτομέρειες αλλά λίγες,  λίγες και καλές ώστε να μου δώσει χώρο για να πλάσω δικές μου εικόνες. 


Βιβλία-vs-Ταινίες


Στα βιβλία μπορώ να δημιουργήσω ακόμη και την αίσθηση αρωμάτων, κανείς δεν μου το απαγορεύει να μυρίζω το κέικ κανέλας ή την άσχημη μυρωδιά από τα σαπισμένα μήλα. Μπορώ να ακούσω τους ήχους από τα κύματα ή το κρώξιμο των πουλιών ακόμη και το τριζοβόλημα της φωτιάς. Μπορώ άνετα να δημιουργήσω όποιο συναίσθημα θέλω. Μπορώ να νιώσω τον θυμό του ήρωα, την απογοήτευση, τη χαρά, τη λύπη, τον εκνευρισμό, τον έρωτα, την αγάπη, την προδοσία. Τα πάντα μπορώ να νιώσω περνώντας τις σελίδες ενός βιβλίου και να ταυτιστώ μαζί τους. 
Αγαπώ όμως ένα τικ παραπάνω τα βιβλία που μόλις τα κλείσω διαβάζοντας και την τελευταία τους λέξη δεν θέλω να τα αποχωριστώ κι αυτό γιατί έχω πάρει ένα ισχυρό μάθημα διαβάζοντας τα. 
Από την άλλη το βιβλίο μπορώ να το πάρω παντού μαζί μου, να διαβάσω όποτε θέλω χωρίς να πρέπει να σταθώ συγκεκριμένη ώρα μπροστά από την τηλεόραση ή να με κόβουν για διαφημίσεις. Μπορώ να διαβάσω στο πάρκο, στην παραλία, σε μια δημόσια υπηρεσία ή στην τράπεζα περιμένοντας τη σειρά μου, πριν με πάρει ο ύπνος, παρέα με τον καφέ μου. Όπως επίσης μπορώ και να σταματάω όποτε θέλω και να συνεχίζω όποτε θέλω. Θα μου πεις τώρα, και στις ταινίες μπορείς να το κάνεις αλλά θα σου πω όχι πάντα...

Βέβαια το κόστος για την αγορά ενός βιβλίου είναι σαφέστατα μεγαλύτερο από το κόστος μιας ταινίας στο σινεμά και σίγουρα δεν συγκρίνεται αν η ταινία παίζει στην τηλεόραση που εκεί δεν έχεις να πληρώσεις τίποτα. Ας είναι καλά βέβαια οι δημόσιες δανειστικές βιβλιοθήκες!


Βιβλία-vs-Ταινίες


Προσωπικά όσες φορές έχω μπει στη διαδικασία να δω σε ταινία κάποια ιστορία που έχω διαβάσει σε βιβλίο έχω απογοητευτεί. Έχουν χαλάσει οι εικόνες μου, έχει χαλάσει ένας μικρός κόσμος που έπλασα διαβάζοντας τις σελίδες του. Είναι σαν να ήρθε μια οθόνη πλασάροντας μου μια ταινία δυο ωρών και μου γκρέμισε ότι για μέρες έχτιζα περνώντας τις σελίδες του βιβλίου μου. Ξέρετε μπορεί οι σελίδες να είναι λευκές και οι λέξεις μαύρες αλλά μπορούν να φτιάξουν ένα πολύχρωμο μαγικό κόσμο!

Εδώ να σας πω πως έχω κοιμηθεί αρκετές φορές στο σινεμά γι αυτό και το έκοψα. Είμαι λάτρης των βιβλίων από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου κι αυτό δεν έχω σκοπό να αλλάξει. Τα βιβλία είναι το καταφύγιό μου, είναι ένας άλλος παράλληλος κόσμος, είναι η παρέα μου! χωρίς αυτό να σημαίνει πως αμφισβητώ εξαιρετικές ταινίες που έχουν γυριστεί και πραγματικά αξίζουν κάθε έπαινο. 
Ο συγγραφέας R.R. Martin είχε πει πως ο άνθρωπος που διαβάζει βιβλία ζει χιλιάδες ζωές πριν πεθάνει ενώ ο άνθρωπος που δεν διαβάζει ζει μόνο μία. Μωρέ λες; 


You May Also Like

2 Comments

  1. Πόσο συμφωνώ σε όλα όσα έγραψες!! Λάτρεις των βιβλίων ένα τικ παραπάνω κι εγώ. Έχει τύχει να δω ταινία βασισμένη σε βιβλίο, που έχει γίνει απίθανη μεταφορά, αλλά έχει τύχει και το αντίθετο. "μπορεί οι σελίδες να είναι λευκές και οι λέξεις μαύρες αλλά μπορούν να φτιάξουν ένα πολύχρωμο μαγικό κόσμο!" σαν κάτι να μου θυμίζει χιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν μπαίνω καθόλου εύκολα στον κόπο να δω ταινία ειδικά τα βράδια... προτιμώ να κάθομαι και να διαβάζω!!

      Όσο γι αυτό που κάτι σου θυμίζει ε κάπου το έχω δει!! βασικά το συναντώ σε διάφορα σημεία αλλά σε ένα συγκεκριμένο πιο συχνά!!

      Διαγραφή

Ο λόγος δικός σας: