Μίσος και αίμα από τον Arne Dahl

by - Απριλίου 06, 2019

Μίσος-και-αίμα-Arne-Dahl


O Arne Dahl είναι ο ιδανικός συγγραφέας για να ξενυχτίσεις. Τώρα θα μου πείτε εσείς φίλοι βιβλιοφάγοι (σαν και του λόγου μου δηλαδή) πολύ θες για να ξενυχτίσεις με ένα βιβλίο; Χμ, εδώ υπάρχει όμως μία διαφορά. Άλλο ξενυχτάω με ένα βιβλίο γιατί δεν έχω ύπνο ή γιατί βαριέμαι ή γιατί δεν έχω τίποτα καλύτερο να κάνω κι άλλο ξενυχτάω γιατί μια ιστορία αντί να με γλαρώσει με τσιτώνει παραπάνω.

Αυτό λοιπόν συνέβη και με εμένα και με το "Μίσος και αίμα". Πάνω που ξεκίνησα να το διαβάζω και να ξετυλίγεται η πλοκή και να μπερδεύονται τα πράγματα, πάνω που νόμιζα πως βρήκα την άκρη κάπου στη μέση του βιβλίου, κάτι δεν μου κόλλαγε, κάτι με πήγαινε αλλού, κάτι μου γκρέμιζε ότι έχτιζα κι έτσι κατέληξα να ξενυχτάω για να ανακαλύψω εγώ πριν από την ομάδα Άλφα τον νούμερο ένα κατά συρροήν δολοφόνο που γνώρισε ποτέ η Σουηδία. 

Δεν είναι κι εύκολο να ανακαλύψεις ποιος είναι αυτός που επιβιβάζεται σε ένα αεροπλάνο από τη Νέα Υόρκη με προορισμό τη Στοκχόλμη αφού πριν από μια ώρα έχει δολοφονήσει με τον πιο βάναυσο τρόπο τον Σουηδό επιβάτη στον οποίο ανήκε η θέση την οποία έκανε δική του τελικά με πλαστό διαβατήριο. 
Τα κοφτερά μυαλά της ομάδας Άλφα στη Στοκχόλμη έχουν στη διάθεσή τους λιγότερο από μία ώρα για να οργανώσουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο ώστε να πιάσουν τον δολοφόνο πριν βγει από το αεροδρόμιο της πόλης. Διαφορετικά, θα έχουν την "τιμή" να έχουν στο έδαφός τους τον νούμερο ένα κατά συρροή δολοφόνο της Αμερικής. Η ομάδα Άλφα ξαφνικά πετάγεται από τον λήθαργό της και μπαίνει σε λειτουργία.
Φτάνοντας όμως  στο αεροδρόμιο θα ανακαλύψουν σχεδόν αμέσως πως αυτός που μόλις πάτησε το πόδι του σε σουηδικό έδαφος δεν είναι κανένας τυχαίος. Ανακαλύπτουν όμως και κάτι άλλο: το παιχνίδι μόλις άρχισε! Ένα παιχνίδι που οι κανόνες είναι άδικοι, άνισοι και μερικές φορές ύπουλοι σε όλες τις πίστες του παιχνιδιού. Ακόμη και όταν οι παίχτες θα δουν στις οθόνες τους το game over τίποτα δεν θα είναι όπως φαίνεται.

Μια ιστορία που αγγίζει πολλά επίπεδα και πολλές πτυχές πολλών θεμάτων ταυτόχρονα. Από τον πόλεμο του Βιετνάμ και τα  σιωπηλά βασανιστήρια μέχρι το FBI και τη CIA, από τον πόλεμο του Κόλπου και τις μυστικές του οργανώσεις μέχρι τα προσωπικά των αστυνομιών της ομάδας Άλφα. Ήρωες διαφορετικοί μεταξύ τους, ιστορίες που δεν έχουν καμία σχέση η μία με την άλλη αλλά που όλα τελικά μπορεί και να κουμπώνουν με όλα.

Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα σε αυτό το βιβλίο είναι ότι ξεκινάει δυνατά από την αρχή και συνεχίζει το ίδιο γερά μέχρι το τέλος με  ανατροπές και δυνατή πλοκή χωρίς αυτό να κουράζει ή να γίνεται υπερβολικό. Κι αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που εκτιμώ στα βιβλία του είδους. 

Δεν είναι πως δεν έχω διαβάσει καλύτερα αστυνομικά μυθιστορήματα ούτε πως δεν έχω ξεψαχνίσει άλλους συγγραφείς του είδους, αλλά ο Arne Dahl κρατάει εδώ και καιρό μια ιδιαίτερη θέση στη βιβλιοθήκη μου και όπως καταλάβατε και στα ξενύχτια μου. Αν λοιπόν ψάχνετε ένα καλό αστυνομικό βιβλίο από έναν εγγυημένο συγγραφέα τότε μόλις βρήκατε ένα από αυτά!

Το "μίσος και αίμα" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Διαβάστε το! 

Μέχρι το επόμενο διαμαντάκι που θα πέσει στα χέρια μου
να διαβάζετε πολύ!

You May Also Like

2 Comments

Ο λόγος δικός σας: