Diy καλοκαιρινός μελωδός με κοχύλια και μπουκαλάκια μινιατούρες

by - Ιουνίου 14, 2019


diy-μελωδός

Λατρεύω τους μελωδούς! τρελαίνομαι να τους ακούω να τραγουδάνε κι εγώ να χάνομαι στον ρυθμό τους. Υπάρχουν άπειρες ιδέες για μελωδούς στο εμπόριο και μπορείς να διαλέξεις μελωδό με ότι υλικά θέλεις και ανάλογα θα ακούς και τον ήχο τους. Ο μελωδός όμως που φτιάχνεται από τα χεράκια μας και κυρίως με υλικά που έχουμε μαζέψει μόνοι μας ή ανακυκλώσιμα, τότε η αξία του είναι ανεκτίμητη. Κι αυτό όχι τόσο για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του αλλά για τις ώρες που ξοδεύτηκαν για να φτιαχτεί ο μελωδός. Μπορεί να φαίνεται εύκολο να φτιάξεις μόνος σου έναν μελωδό αλλά δεν είναι. Αξίζει όμως να προσπαθήσεις γιατί σίγουρα το αποτέλεσμα θα ανταμείψει τους κόπους σου!





Αφορμή λοιπόν για έναn ακόμη χειροποίητο μελωδό που κρεμάστηκε στην αυλή μου και μας συντροφεύει με το τραγούδι του, στάθηκαν φυσικά οι Creative Bloggers με την εξαιρετική ιδέα τους να παίξουμε για τον μήνα Ιούνιο με τα γυάλινα. Έτσι δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη σκέψη για να καταλήξω σε έναν μελωδό.

Για να φτιάξω λοιπόν τον μελωδό μου χρειάστηκα:
  • ένα στεφάνι από κληματόβεργες 
  • κοχύλια με τρυπούλες (τέτοια βρίσκεις και σε παραλίες αλλά σίγουρα πωλούνται και σε καταστήματα)
  • γυάλινα μπουκαλάκια μινιατούρες
  • μικρά κοχυλάκια και πετραδάκια
  • χάρτινα καραβάκια
  • πετονιά
  • ένα κομμάτι γάζα

diy-μελωδός-κοχύλια


Για να φτιάξω τον μελωδό μου έκανα βήμα βήμα τα εξής:

Μπουκαλάκια μινιατούρες

  • Πρώτα από όλα έπλυνα και καθάρισα τα γυάλινα μπουκαλάκια μου ώστε να μην έχουν στίγματα από τις ετικέτες τους αλλά και να μην μυρίζουν ποτό
  • Μετά έριξα μέσα πολύ μικρά κοχυλάκια, γυαλάκια και πετραδάκια μαζεμένα όλα με τα χεράκια μας από τις παραλίες
  • Τέλος γέμισα τα μπουκαλάκια μου με νερό χρωματισμένο με χρώμα ζαχαροπλαστικής. Εδώ να ξέρετε ότι το χρώμα ζαχαροπλαστικής δεν ξεθωριάζει για πάρα πολύ καιρό. Έχω φτιάξει μελωδό με μπουκαλάκια χρωματισμένα με διάφορα χρώματα ζαχαροπλαστικής πριν από 3 χρόνια κι ακόμη τα χρώματα είναι ολοζώντανα.
  • Επίσης στο στόμιο του κάθε μπουκαλιού κρέμασα με πετονιά μερικά μεγαλούτσικα κοχύλια ώστε με την κάθε κίνηση να χτυπάνε στο γυαλί και να δημιουργούν ήχο

diy-μελωδός-μπουκαλάκια


Τα ζύγια του μελωδού που είναι και το δυσκολότερο κομμάτι της κατασκευής και για να το καταφέρω χρειάστηκε λίγη προσοχή και αρκετή λεπτομέρεια. Βήμα βήμα λοιπόν... 

  • Έκοψα δυο αρκετά μεγάλα κομμάτια σπάγκο (περίπου μισό μέτρο το καθένα) και τα έδεσα σταυρό στο στεφάνι μου
  • Με ένα άλλο κομμάτι σπάγκο έδεσα  το σημείο που τέμνονται τα δυο σκοινιά μου με 3 - 4 κόμπους 
  • Προσπάθησα να φέρω σε απόλυτη ισορροπία τον μελωδό μου και για να το πετύχω αυτό πέρασα το δεύτερο κομμάτι σπάγκο μου (αυτό που έδεσα την τομή μου) ανάμεσα από το σημείο που είχα δέσει την τομή των δυο σπάγκων 
  • Όταν βεβαιώθηκα ότι ο μελωδός μου ήρθε σε απόλυτη ισορροπία κρέμασα τα μπουκαλάκια μου με πετονιά και τα χάρτινα καραβάκια μου. Ανάμεσα σε αυτά κρέμασα και μεγάλα κοχύλια κοντά στα μπουκαλάκια ώστε με το φύσημα του αέρα να τσουγκρίζουν μεταξύ τους και να φτιάχνουν μελωδία

diy-μελωδός


Σημαντικό για τον μελωδό μας είναι τα καραβάκια μας να στέκονται ίσια. Για να το πετύχουμε αυτό κάνουμε τα εξής:

  • Με βελόνα περνάμε μια πετονιά στη μύτη του καραβιού
  • Στο κομμάτι της πετονιάς που περισσεύει στο κάτω μέρος του καραβιού δένουμε μια μπίλια η οποία θα σφηνώσει μέσα στο κουβούκλιο του καραβιού
  • Με αυτό τον τρόπο το καράβι μας μένει ίσιο και όρθιο



diy-μελωδός


Τα ζύγια είναι το πιο δύσκολο κομμάτι για μένα στο να φτιάξεις ένα μελωδό. Βέβαια από τη στιγμή που θα κρεμάσεις με πετονιά τα μπουκαλάκια, τα κοχύλια και τα καραβάκια μπορείς να κάνεις και διορθώσεις. Αν κάτι δηλαδή σου πέσει μακρύ μπορείς να το περάσεις άλλη μια φορά ή δύο από το στεφάνι σου κι έτσι να έρθει σε πιο κοντό ύψος. Η πετονιά δεν φαίνεται και γι αυτό συγχωρεί τα λάθη. Ακόμη μπορείς και να ξανά πειράξεις λίγο τα ζύγια σου ώστε να φέρεις την ισορροπία που θες. 

Η εμπειρία μου, έχει δείξει πως ο μελωδός έτσι και δεθεί καλά και είναι σωστά ζυγισμένος δεν παθαίνει τίποτα ακόμα και σε δυνατούς ανέμους. Για 3 χρόνια έχω κρεμασμένο τον ίδιο χειροποίητο μελωδό στο μπαλκόνι ή στην αυλή μου και εκτός από κάνα δυο κοχύλια που έχουν σπάσει δεν έχει πάθει τίποτα άλλο και έχουν περάσει ζόρικοι χειμώνες εδώ στο νότο!


κατασκευή-μελωδού



κατασκευή-μελωδού



diy-μελωδός


Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε 12 εξαιρετικές ιδέες από τις Creati8ve Bloggers που αφορούν όλες τα γυάλινα! Ψαχουλέψτε και πάρτε ιδέες για να αλλάξετε μορφή κι εσείς στα δικά σας γυάλινα. Αν πάλι θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας τις δικές σας δημιουργίες τότε σας περιμένουμε με μεγάλη μας χαρά στην ομάδα μας. Κλικ εδώ και καλώς ήρθατε! 


  • Χριστίνα από Art Decoration & Crafting ………………………………..... 03/06/2019
  • Λαμπρινή από Lamprouka …………………………………………………. 04/06/2019
  • Ελένη από Καρυδότσουφλο ………………………………………………….. 05/06/2019
  • Ελπίδα από Two Boys & Hope …………………………………………….. 06/06/2019
  • Μαρίνα από τo e-periodiko mas ……………………………………………. 07/06/2019
  • Ρένα από δια χειρός Ρένας Χριστοδούλου ………………………......……... 08/06/2019
  • Ελεάνα από My home My memories ……………………………………..... 10/06/2019
  • Κικίτσα από DIY My Day ………………………………………………….. 11/06/2019
  • Σωτηρία από My Little World ……………………………………………….. 12/06/2019
  • Νίκη από Ονειροποιείο ……………………………………………………….. 13/06/2019
  • Ελένη από καρυδότσουφλο  …………………………………………………… 14/06/2019
  • Νικολέττα από  Crafty Details ………………………………………………… 15/06/2019


Για αυτό τον μήνα και λόγω υποχρεώσεων η Λένα από το blog Violet Mimos και η Κική από το bolg Creative Moments δεν θα λάβουν μέρος στις παρουσιάσεις αυτού του κύκλου. Για τον μήνα Ιούνιο λοιπόν, φιλοξενούμε με  ιδιαίτερη χαρά  τη Μαρίνα από το To e-periodiko mas λόγω απουσίας της Κικής και στη θέση της Λένας θα παρουσιάσω εγώ ένα δεύτερο Diy.

Μέχρι τις επόμενες δημιουργίες των Creative Bloggers

να περνάτε υπέροχα!

You May Also Like

10 Comments

  1. Κι εμένα μου αρέσουν οι μελωδοί γι'αυτό και διάβασα προσεκτικά τις οδηγίες σου.
    Για το κάμπιγκ θα είναι ιδανικός και θα προσπαθήσω να τον φτιάξω.
    Καλό καλοκαίρι και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά για το κάμπινγκ θα είναι ότι πρέπει τέτοιοι ήχοι!!!
      Όταν τον φτιάξεις να μου τον δείξεις ε!!!
      Πολλά φιλιά!!!!!

      Διαγραφή
  2. Εγινε φανταστικός!! Μπραβο Ελενη μου!! Κι εγω αγαπώ τους μελωδους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλειος ο μελωδός!!!Μου άρεσε πολύ η ιδέα με τα mini μπουκαλάκια!!Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!!! μπορείς να δοκιμάσεις να τον φτιάξεις κι εσύ!!!

      Διαγραφή
  4. Κι εχω ενα σωρό τετοια μπουκαλάκια, και μου αρεσουν κι εμένα οι μελωδοί και εχουμε και καλοκαιρινα γενέθλια της μεγαλης κορης τον άλλο μήνα!
    Ιδανική διακόσμηση για κήπο και μαλκόνι, αλλά και για...καμπινγκ, που λέει κι η Ρενα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα έχεις τα μπουκαλάκια έχεις ήδη τα μισά υλικά!! οπότε μην περιμένεις!! ξεκίνα!!!

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου είναι πανέμορφο!Σα να ακούω τους ήχους που βγαίνουν όταν ακουμπούν μεταξύ τους τα μπουκαλάκια με τα κοχύλια μεταξύ τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο λόγος δικός σας: